Wyścig Górski Prządki z dłuższą trasą

Do 21. Wyścigu Górskiego Prządki pozostał niecały miesiąc. Organizowane w dniach 24 – 26 maja zawody będą druga rundą prestiżowego cyklu FIA IHC (Międzynarodowego Pucharu FIA w Wyścigach Górskich).

Tegoroczny sezon FIA IHC obejmuje wyścigi: Saint Jean du Gard - Col Saint Pierre (Francja, odbył się 14 kwietnia), Wyścig Górski Prządki, GHD Gorjanci (Słowenia 9.06), Coppa Paolino Teodori (Włochy, 30.06) i Osnabrűck (Niemcy, 4.08). Rozgrywany w okolicach Krosna wyścig będzie także trzecią i czwartą rundą Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski, czwartą i piątą Mistrzostw Słowacji w Wyścigach Górskich (MMSR PAV) oraz trzecią rundą FIA CEZ (Mistrzostw FIA Strefy Europy Centralnej w Wyścigach Górskich) i pierwszą rundą FIA CEZ Samochodów Historycznych.

Organizatorzy z Automobilkluby Małopolskiego Krosno przygotowali dla zawodników i kibiców niespodziankę: po kilku latach wyścig wraca do swojej tradycyjnej długości 4540 m (ostatnio trasa była o 720 metrów krótsza). Dzięki zaangażowaniu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego zrealizowano także kolejny etap rozbudowy infrastruktury trasy, montując na drodze wojewódzkiej 991 podwójne bariery energochłonne, dzięki którym start w wyścigu będzie jeszcze bezpieczniejszy. Pozostawiona będzie spowalniająca w najszybszym fragmencie trasy szykana, której lokalizację wskazali właśnie kierowcy samochodów wyścigowych bez dachu. Warto pamiętać, że bariery energochłonne służą przez cały rok wszystkim uczestnikom ruchu na tym trudnym i niebezpiecznym odcinku drogi wojewódzkiej.

Wyścig tradycyjnie startuje z rynku w Korczynie k. Krosna, metę zlokalizowano w Czarnorzekach, niedaleko przepięknego rezerwatu Prządki, od którego nazwę wzięły zawody. Różnica wysokości pomiędzy startem a metą wynosi 143,5 metra, średni wznios to 3,2%

Rok temu otwierający cykl wyścig na trasie Korczyna - Czarnorzeki wygrał jadący Mitsubishi Lancerem AMS Waldemar Kluza (POL) za nim uplasowali się Grzegorz Rożalski (POL, Mitsubishi Lancer EVO IX) i Sebastien Petit (FRA, Osella PA 30), późniejszy zdobywca pucharu w kategorii aut z nadwoziem otwartym.

W tym roku, po rozegraniu pierwszej Rundy FIA IHC, w Kat. 1 (auta z nadwoziem zamkniętym) prowadzi, z identyczną liczbą punktów aż trzech zawodników: Nicolas Werver (FRA, Porsche GT3 R), Giovani Fabio Grasso (ITA, Renault 5 GT) i jadący w barwach Francji czeski kierowca Adam Krallik (Seat Leon TDi). W Kat. 2 (samochody otwarte) prowadzi Joseba Iraola Lanzagorta (ESP Nova Proto NP-01) przed wspomnianym Sebastienem Petit (FRA Osella PA 30) i Samuelem Guthem (FRA, Nova Proto NP-01.2).